Słyszałeś o tym, że w interesach nie ma czasu na przyjaźnie? Że to pole walki, na którym nie ma miejsca na litość i sympatie? Zapomnij o tych bzdurach! Łatwiej robi się interesy z ludźmi, których się lubi! Poza sympatią, ważne jest też zaufanie. Zobacz, jak je zyskać.

Spotykaj się z klientami i kontrahentami
Osobiste spotkania są bardzo ważne, nawet kiedy cierpisz na brak czasu. To buduje relacje i sprawia, że jesteś postrzegany jako osoba godna zaufania. W ten sposób podpisuje się największe umowy! Jednak, aby wszystko przebiegało tak jak powinno, musisz takie spotkanie odpowiednio zaplanować. Nie zostawiaj niczego przypadkowi. Miej nad wszystkim kontrolę.
Przygotuj plan spotkania. Nikt nie lubi tracić czasu. Trzymaj się harmonogramu. Bądź przygotowany! Poznaj swojego klienta lub kontrahenta jeszcze przed spotkaniem. A w jego trakcie, nie bój się szczerości – to fundament każdej lukratywnej umowy.

Szczerość to podstawa
Nie ma nic gorszego niż brak zaufania. To samo tyczy się zarówno życia prywatnego, jak i zawodowego. Nie można współpracować z partnerem, któremu się nie ufa. Z powodu braku zaufania cierpią głównie sprzedawcy. Koniecznie musisz obalić ten mit i przekonać swoich klientów, że z Tobą jest inaczej.
Podamy Ci przykład. Co myślisz, kiedy dzwoni do Ciebie telemarketer i oferuje Ci „niepowtarzalną okazję”? No widzisz. Zapewne myślisz, że to ściema, a sprzedawcy chodzi tylko o zysk. Zapominasz o tym, co oferuje. Nawet jeśli naprawdę jest to korzystna oferta. Po prostu, tak już się przyzwyczailiśmy do naciągania, że nie ufamy tej formie sprzedaży. Podobnie jest z akwizytorami. Nikt nie lubi akwizytorów! Ale czy tak powinno być? Niekoniecznie! Możesz to zmienić, jeśli zadbasz o to, aby klienci Ci ufali. Podstawą tego zaufania jest szczerość. Zapomnij o drobnym druczku w umowach, zapomnij o koloryzowaniu. Przedstawiaj sprawę jasno. Dodatkowo, nie wywieraj presji na rozmówcy, to nigdy nie skończyło się korzystnie. Jeśli klient lub potencjalny partner biznesowy zobaczą, że coś jest nie tak, natychmiast zakończą rozmowę. Ta sprawa jest już przegrana.

Pochwal się certyfikatem rzetelności

Certyfikaty rzetelności są coraz popularniejsze. Dzięki nim klienci i kontrahenci widzą, że mają do czynienia z firmą, która jest godna zaufania. Najlepszym sposobem na zdobycie takiego certyfikatu jest napisanie do nas. Certyfikat Top Firma daje Ci dowód na to, że prowadzisz uczciwy biznes z korzyścią dla klientów i swoich partnerów. Dodatkowo Twoja firma znajdzie się w bazie danych – Katalogu Najlepszych Firm w Polsce! Zobacz, co musisz zrobić, aby zdobyć nasz certyfikat.Warto dodać, że różnimy się od konkurencji. Firmy, które są w naszej bazie starannie badamy autorskim systemem i sprawdzamy, czy naprawdę zasługują na certyfikat. Dzięki temu klienci wiedzą, że certyfikat Top Firma to coś, czemu naprawdę można zaufać.

Zostaw odpowiedź