Wzrost sprzedaży online potwierdzają dostępne statystyki. Według badania E-commerce Standard 2016, 78% polskich sklepów internetowych osiągnęło wzrost sprzedaży, z czego 45 % odniosło wzrost na poziomie 20%. Kluczem do osiągnięcia zysków jest reklamowanie i promowanie sklepu internetowego. Przygotowaliśmy kilka skutecznych sposobów, które pomogą Ci zwiększyć sprzedaż sklepu internetowego.

  1. Wygląd sklepu internetowego

Nie bez powodu, takie firmy jak Nike, Apple czy BMW, wydają miliony dolarów na nowoczesny wygląd sklepu internetowego. Wiedzą, że lepiej się sprzedaje.

Ze względu na rosnącą liczbę aktywnych internautów mobilnych, koniecznym standardem stało się posiadanie responsywnej strony internetowej, czyli takiej, która jest dostosowana do urządzeń, na których jest wyświetlana. Twój potencjalny klient bez problemu będzie mógł przyjrzeć się proponowanym przez Ciebie produktom, a nawet dokonać zakupu, siedząc na kanapie z tabletem.

Istotne znaczenie mają wysokiej jakości zdjęcia produktów, na które zwraca uwagę każdy użytkownik. Łatwiejsze poruszanie się po sklepie internetowym zapewni odpowiedni podział produktów na kategorie i podkategorie oraz filtry, które ograniczą ilość wyświetlanych produktów do tych najbardziej pożądanych przez użytkownika.

  1. Promocje i gratisy

Sposobem na zwiększenie sprzedaży sklepu internetowego mogą okazać się różnego rodzaju promocje i gratisy, które przyciągają potencjalnych klientów jak magnes. Proponując im bezpłatną dostawę, czy oferując rabat na kolejny produkt, zrobisz na nich większe wrażenie, co może skutkować większą sprzedażą online.

  1. Newsletter

E-mail marketing jest jednym z najskuteczniejszych sposobów na zwiększenie sprzedaży online. Posiadanie listy adresowej umożliwia zmniejszenie kosztów promocji w Internecie  i zwiększenie sprzedaży. Dzięki regularnej komunikacji z klientami sprawisz, że nie zapomną o Twojej firmie. Jest duża szansa, że w przyszłości ponownie skorzystają z Twojej oferty, a nawet polecą ją swoim znajomym. Im więcej produktów kupi od Ciebie subskrybent Twojego newslettera, tym większą kwotę odnotujesz na swoim koncie. Co ciekawe, koszt wysłania e-maila jest znacznie mniejszy niż cena, jaką musiałbyś zapłacić za reklamy czy prowadzenie fanpage.

  1. Opisy produktów

Dokładne opisy produktów, które same w sobie zawierają odpowiedzi na wątpliwości klientów, przekładają się na zwiększenie sprzedaży online. W przypadku dużych sklepów internetowych, stworzenie unikalnych opisów może być czasochłonne i kosztowne, dlatego najlepiej jest postawić na krótkie opisy przedstawiające pakiet korzyści danego produktu, wykorzystując przy tym efektowne zdjęcia. Jeśli chodzi o małe sklepy internetowe, warto stworzyć unikalne opisy, stosując przy tym content marketing, który skutecznie zwiększy sprzedaż online.

  1. Posiadanie certyfikatów

Celem każdego przedsięwzięcia internetowego są realne zyski i szeroka grupa klientów. Konieczne jest więc wyposażenie sklepu w odpowiednie zabezpieczenia, takie jak certyfikat rzetelności Top Firma. Jest on potwierdzeniem rzetelności sklepu internetowego oraz zapewnieniem o spełnieniu wymogów bezpieczeństwa. Certyfikat rzetelności Top Firma możesz przedstawić klientom, udowadniając jednocześnie, że współpraca z Twoją firmą jest jednym z najlepszych wyborów.

Zostaw odpowiedź