Otwierając działalność gospodarczą chcemy od razu być w pełni wiarygodni, a co za tym idzie staramy się o różne certyfikaty dla swojej firmy, ale… czy na pewno je otrzymamy? Większość firm oferujących certyfikaty, weryfikuje daną firmę sprawdzając jej sytuację finansową w  różnych bazach zadłużonych osób lub przedsiębiorstw. Jeżeli firma, bądź jej właściciel nie posiadają zadłużeń, staje się to podstawą do przyznania danej firmie certyfikatu rzetelności. Idąc tym tropem sprawą jasną jest, iż nowa firma nie posiada zadłużeń i jeżeli jej właściciel posiada klarowną sytuację finansową, to taka nowa firma z pewnością otrzyma certyfikat.  Taka sytuacja nie jest jednak w porządku wobec firm, które istnieją na rynku już jakiś czas i z powodu krótkotrwałych problemów finansowych nie mogą otrzymać certyfikatu dla swojej firmy.  Dlatego certyfikat Top Firma został stworzony dla wszystkich firm, tych nowo otwartych i tych które są już długo obecne na rynku. Warunkiem otrzymania certyfikatu Top Firma  jest jednak rzetelne i uczciwe postępowanie wobec swoich klientów i kontrahentów.  Jak jednak ocenić nową firmę, która nie ma jeszcze historii i sprawdzić jej zachowanie wobec klientów i kontrahentów? Polska Certyfikacja Przedsiębiorców sp. z o.o opracowała specjalny system, który ocenia potencjał firmy, jej aktualne osiągnięcia oraz bieżący sposób obsługi swoich klientów i kontrahentów, dodatkowo każdy klient może wyrazić swoją opinie na temat tej firmy, określić stopień zadowolenia ze świadczonych przez nią usług bądź oferowanych produktów. Opinie są  weryfikowane przez Polską Certyfikację Przedsiębiorców sp. z o.o. i brane pod uwagę przy przyznawaniu certyfikatu Top Firma. Jeżeli dana firma otrzyma już certyfikat i dołączy do grona Top Firm musi dbać o swoją dalszą reputację i opinie, gdyż  każda negatywna opinia może nawet skutkować utratą członkostwa w Top Firma, dlatego  trzeba uważnie przeczytać regulamin. Reasumując jeżeli chcemy otrzymać certyfikat dla firm, nie jest ważne jak długo prowadzimy swoją działalność gospodarczą, jednak ważne jest jak traktujemy swoich klientów i jakiej jakości usługi i produkty oferujemy.

Zostaw odpowiedź