Prowadzisz firmę? Na pewno codziennie myślisz o tym jak zwiększyć swoje obroty.
Zainwestować w reklamę? To dobry sposób! Poprawić jakość obsługi klientów?
Oczywiście! Może obniżyć ceny? Nie! Nie tędy droga. Poznaj 5 sposobów na zwiększenie sprzedaży, bez obniżania cen!

 

1. Podnieś ceny
Brzmi absurdalnie, ale to działa. Skąd wiemy? Spójrz w stronę największych marek na
świecie – Apple, Coca-Cola, BMW. Co łączy te firmy? Absurdalnie wysokie ceny za swoje
produkty. Po co komu telefon za 5 tysięcy złotych, skoro można kupić telefon za 500 zł? Po
co pić napój gazowany za 6 zł (za 2 litry), skoro konkurencja chce 1,50 zł? Po co ludzie
jeżdżą samochodami za 300 tysięcy zł, skoro można kupić coś za 10 lub 20 tys. zł? Zapewne
odpowiesz – chodzi o jakość produktów. Po części tak, ale nie do końca. Samsung czy
popularne Xiaomi również robią doskonałej jakości telefony w cenie 3-krotnie niższej niż
Apple. Jednak to Apple jest liderem sprzedaży na świecie. Wiesz, dlaczego tak jest?
Wyższa cena za produkt to sygnał dla klienta, który mówi mu, że ma do czynienia z lepszym
jakościowo produktem. Nawet kiedy niekoniecznie jest to prawda. Tak działa ludzki mózg.

2. Łącz produkty w zestawy

 

Nie od dziś wiadomo, że dwa produkty lepiej sprzedać niż jeden, a trzy produkty lepiej
sprzedać niż dwa! Łącz swoją ofertę w zestawy. Klienci to uwielbiają. Podamy Ci mały
przykład, a Ty zobacz, czy mamy rację. Wiesz ile kosztuje skrzynka z narzędziami? Pewnie
tak. A czy wiesz ile zapłaciłbyś osobno za jeden z produktów z tej skrzynki? Sam widzisz.
Lepiej sprzedają się rzeczy w zestawach niż pojedyncze produkty. W ten sposób nie tylko
podniesiesz sprzedaż, ale będziesz mógł dołączyć do zestawów produkty, których sprzedaż
nie idziesz najlepiej.

3. Daj klientowi gadżet niespodziankę
Kto z nas nie lubi niespodzianek? Tym bardziej cieszą prezenty, które otrzymaliśmy bez
okazji. Dając klientowi jakiś gadżet, nie tylko budujesz pozytywną relację, ale także
wypracowujesz w nim pewien nawyk. Klient na pewno tego nie zapomni i wróci nie raz.

Oczywiście nie musi to być drogi prezent. Wystarczy długopis z Twoim logo lub breloczek
do kluczy.

 

4. Zadbaj o certyfikat rzetelności
Klienci chcą wiedzieć, że mają do czynienia z firmą, która jest godna zaufania. A jak poznać
taką firmę? Dobrym sposobem będzie umieszczenie na swojej stronie internetowej lub w
biurze, odpowiedniego certyfikatu. Certyfikat Top Firma, który daje Ci nie tylko
potwierdzenie tego, że prowadzisz uczciwy biznes z korzyścią dla klientów i kontrahentów,
ale również obecność w prestiżowej bazie danych – Katalogu Najlepszych Firm w Polsce!
Zobacz, co musisz zrobić, aby zdobyć nasz certyfikat.

5. Organizuj konkursy
Tak jak niespodzianki, lubimy też wygrywać. Aby jednak tę wygraną umożliwić, musimy
zorganizować konkurs. Tym bardziej dzisiaj, kiedy organizowanie konkurów jest dziecinie
proste – możesz to robić za pośrednictwem Facebooka. Nagrodą też nie musi być milion
dolarów, wystarczy mały upominek lub rabat na Twoje produkty lub usługi. Wygrywa i
klient, i Ty!

Zostaw odpowiedź